Ludzie uwielbiają dostawać upominki. Nawet te najmniejsze potrafią wywołać uśmiech na twarzy. Zwłaszcza jeśli otrzymuje się je znienacka. Firmy powinny to wziąć pod uwagę, ponieważ rozdawanie gadżetów swoim klientom jest nie tylko działaniem miłym, ale też istotnym z biznesowego punktu widzenia. Co zatem warto sprezentować i kto może to zrobić?
Dlaczego ludzie nie kupują pendrive’ów?
Bo dostają je za darmo! To jest najprostsza odpowiedź. I nie da się ukryć, że każdy z nas ma mnóstwo przenośnej pamięci masowej pochowanej w szufladach. Dlatego też, jeśli w sklepie z elektroniką sprzedawca oferuje pendrive w dobrej cenie, mało kto się na niego decyduje. Co innego, jeśli prowadzisz firmę. Wtedy jest to jeden z tych gadżetów, który powinno się wziąć pod uwagę. Są tanie i praktyczne. Każdy przecież lubi dostać praktyczny prezent.
Do tego trzeba na sprzęcie wydrukować logo firmy i automatycznie zyskujemy reklamę. Co więcej, każdy prezent daje klientowi przeświadczenie o jego wyjątkowości i jest wyrazem podziękowania za to, że jest z firmą dłuższy czas. Takie przypominanie mu o tym sprawi, że nie będzie myślał o przejściu do konkurencji.
W przypadku każdego gadżetu trzeba jednak pamiętać, aby pasował on do koncepcji firmy. Pamięci USB to dobry pomysł dla sektora IT, telekomunikacji czy telewizji. Warto o tym pamiętać, ponieważ, mimo że każdy przyjmie prezent, to jeśli nie utożsami go z konkretną nazwą, może nie spełnić on pokładanych w nim oczekiwań.
Firmy firmom też robią prezenty!
Jest to coś, co jest bardzo powszechne. Współpracujące ze sobą firmy, obdarowują się upominkami. Jest to wyraz zadowolenia z tego, jak układają się wzajemne relacje. Najczęściej zatem w paczkach można znaleźć gadżety, które będą odpowiadać działalności.
Wiele działów odpowiadających za PR decyduje się na druk kalendarzy, które z miejsca stają się też nośnikiem reklamowym. Mogą to być kalendarze ścienne czy biurkowe. Upominek praktyczny dla obu stron. Po pierwsze daje się coś, co ułatwi zarządzanie czasem, ale po drugie – ważniejsze – jest to darmowa reklama.
Dla przykładu: wysyłamy kalendarz do osoby zarządzającej. Ta wiesza go u siebie w gabinecie. Przy każdym spotkaniu biznesowym, kolejne osoby będą widzieć nazwę i obszar działalności naszej firmy. Jest to bardzo dobry i ekonomiczny zabieg marketingowy, który może przynieść wymierne korzyści. Dlatego w tym wypadku bardzo ważny jest projekt takiego kalendarza. Poza tym, że ma być estetyczny, to jednak musi nieść treść, którą chcemy, aby ktoś zapamiętał.
Ekogadżety – mądre i na czasie
Niemal w każdym domu lodówka czy piekarnik są pokryte magnesami. Ludzie zbierają się podczas podróży, ale też dostają w formie upominku. Jest to dobry nośnik reklamowy, który często dodawany jest do różnego rodzaju czasopism czy produktów spożywczych.
Jest to bardzo mądry gadżet, ponieważ jest ekologiczny. Można to podkreślić, wykonując magnes np. z drewna lub korka. Niewielki, trwały i ładny – taki upominek można przecież dorzucić do zamówień przez internet albo rozdawać do ręki.
Z tego rozwiązania powinny skorzystać firmy, które zajmują się różnego rodzaju usługami bezpośrednimi: niewielkie restauracje, puby czy barbershopy. Plusem magnesów jest to, że można je zamówić w dowolnym kształcie. To niezwykle istotne, ponieważ będzie się od razu kojarzyć z naszą firmą i branżą. Można dać klientowi kapsel, brodacza czy nakrycie głowy szefa kuchni – nieograniczone możliwości marketingowe w przyjaznej środowisku formie.