Galerie handlowe w Warszawie to idealne miejsce na zakupy. Pod jednym dachem można znaleźć wiele punktów handlowych i usługowych. Taką dostępność bardzo cenią sobie klienci, którzy w jednym miejscu mogą ogarnąć wiele codziennych spraw. Duża przestrzeń to także szansa na owocny biznes. Zarówno dla dużych marek, sieci, jak też małych podmiotów. Dla tych ostatnich doskonałą alternatywą są małe punkty, umieszczone na wyspach w galerii handlowej.
Biznes w skali makro
Centra handlowe, od kiedy pojawiły się w Polsce, mają swoich zagorzałych zwolenników. Klienci doceniają fakt, że w takich miejscach mogą znaleźć marki sklepów, nieobecnych w innych lokalizacjach. Wskaźniki tzw. odwiedzalności, publikowane co miesiąc, pokazują, że galerie handlowe Warszawa i podobne im placówki uchodzą za ulubione miejsce na zakupy. Z tego powodu przedsiębiorcy, właściciele firm, których działalność jest skoncentrowana na klientach detalicznych, marzą o tym, aby choć na jakiś czas umiejscowić swój biznes w jednej z popularnych galerii. Własny sklep w centrum handlowym jest często poza zasięgiem finansowym mniejszych graczy. Nie mogą na niego liczyć zwłaszcza firmy o krótkim stażu, które jeszcze nie dysponują dużym budżetem na promocję. Dla takich biznesów idealnym rozwiązaniem jest wynajęcie wyspy w centrum handlowym.
Inny kanał dystrybucji
Jakie atuty ma biznes na wyspie w galeriach handlowych w Warszawie? Przede wszystkim ogromny przepływ klientów w skali dnia. Osób, które niekoniecznie są zainteresowane małymi punktami, ale mijając je mogą zmienić zdanie i wybrać coś dla siebie. Dogodna lokalizacja sklepów wielkopowierzchniowych, łatwy dojazd, miejsca parkingowe, to wszystko sprawia, że nawet miesięczny wynajem miejsca na wyspie może być bardzo opłacalny. Przed podpisaniem umowy o najem czasowy warto negocjować wysokość czynszu. Bywa, że można zbić go nawet o połowę. Przygotowanie wyspy do ekspozycji to wydatek rzędu kilku tysięcy, który dość szybko się zwraca. Używane stoisko kosztuje o wiele mniej, jednak najemca może ingerować w stan techniczny elementów w przestrzeni handlowej. Jakie biznesy sprawdzą się na małej wyspie?
- Porady różnego typu. Od prawnych po finansowe. Te ostatnie zwłaszcza w okresie rozliczenia podatkowego. Wielu konsumentów nie wie, gdzie szukać konkretnej porady prawnej. Możliwość zasięgnięcia informacji w mniej onieśmielającym miejscu niż kancelaria adwokacka może być ważnym impulsem do skorzystania z pomocy na wyspie. To doskonałe miejsce, by uzyskać na przykład porady prewencyjne, przed podpisaniem umowy. Usługi prawnicze, choć krytykowane przez część środowisk adwokackich, sprawdziły się w kilku miejscach. Dlatego ich ekspansja na kolejne miasta jest pewna.
- Herbaciarnia lub stoisko z kawą, najlepiej jako punkt konkretnego sklepu stacjonarnego lub internetowego. Wiedza na temat kawy lub herbaty jest niezbędna przy prowadzeniu takiej ekspozycji. Najlepiej połączyć ją z możliwością degustowania polecanych gatunków trunków. Klienci lubią nowości jak możliwość parzenia napojów w kapsułkach. Warto zaprezentować im nowe techniki, ponieważ na półce w sklepie znajdą tylko gotowy produkt, bez pokazania, jak go przygotować.
- Okulary i dedykowane im akcesoria. Galerie handlowe w Warszawie przemierza dużą ilość okularników. Warto ich zachęcić do zakupów na przykład urządzając kącik do czyszczenia okularów specjalnymi płynami. W sezonie letnim doskonałym pomysłem na ekspozycję są okulary przeciwsłoneczne.
- Hand made, czyli ręczne rzemiosło jest zawsze modne. Tylko duży gracz w tym biznesie ma szansę na własny sklep. Mniejsi producenci mogą docierać do klienta poprzez wyspy. Asortyment może obejmować drobne ozdoby, ubrania szyte ręcznie, dodatki, akcesoria.
- Artykuły sezonowe to idealny biznes na krótki czas. Wyspę z ozdobami świątecznymi można wynająć na miesiąc lub dwa. Stoisko wygląda jak kiermasz, zwykle najemcy dużych sklepów bardzo przychylnie patrzą na takie stoiska.
Wyspy handlowe w galerii handlowej w Warszawie można wynajmować w ramach długoterminowej umowy lub też na krótki okres. Ta druga opcja jest świetnym sposobem na sprawdzenie, jak na konkretny asortyment zareagują klienci, których w sklepie wielkopowierzchniowym nigdy nie zabraknie.