5 rzeczy, które musisz wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów internetowych

Serwis e-commerce to strona internetowa, ale specyficzna. Z tego powodu pozycjonowanie sklepów internetowych z jednej strony obejmuje te same działania SEO, co w przypadku innych witryn, ale z drugiej wymaga odpowiedniego podejścia i szczególnej koncentracji na wybranych elementach całego procesu. Co zatem warto wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów internetowych? Oto nasze podpowiedzi!

1. Słowa kluczowe to podstawa

Od researchu fraz kluczowych zaczyna się pozycjonowanie i optymalizację absolutnie każdej strony www. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych etap ten jest jednak szczególnie ważny i powinien zostać wykonany z jak największą starannością i drobiazgowością.

Użyj narzędzi SEO, aby przeanalizować różne frazy pod kątem miesięcznej liczby zapytań czy konkurencyjności. Nie zapominaj o frazach z tzw. długiego ogona, czyli dłuższych i mniej popularnych, ale jednocześnie przynoszących wysoką konwersję zapytaniach.

Im więcej dobrze dopasowanych do oferty sklepu słów kluczowych wybierzesz – tym lepiej.

2. Bez contentu ani rusz!

Opisy strony głównej, kategorii, podkategorii i poszczególnych produktów powinny być odpowiednio długie, unikalne oraz w naturalny sposób nasycone słowami kluczowymi. Warto też postawić na wysokiej jakości zdjęcia oraz filmy wideo przedstawiające ofertę sklepu.

Kolejny bardzo istotny dla pozycjonowania sklepów internetowych element contentowy to blog. Obszerne posty z rankingami produktów, inspiracjami czy recenzjami do doskonała okazja do nasycenia strony frazami kluczowymi oraz do rozbudowania linkowania wewnętrznego. Oba te działania wzmocnią widoczność serwisu.

3. Linkowanie wewnętrzne jest kluczowe

Linkowanie wewnętrzne to element optymalizacji on-site, który wspomaga pozycjonowanie nowych podstron witryny. Dobrze umiejscowione odnośniki ułatwiają poruszanie się w obrębie serwisu zarówno robotom indeksującym, jak i klientom.

4. „Canonical” po prostu trzeba wdrożyć

W witrynach e-commerce nie sposób uniknąć powtarzania pewnych treści, np. przy opisach produktów różniących się między sobą jedynie kolorem lub rozmiarem. Aby Google nie potraktowało ich jak duplikacji treści, należy za pomocą tagu „canonical” wskazać, która z podobnych podstron jest kanoniczna i powinna być wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Pominięcie tego etapu optymalizacji może doprowadzić do znacznych spadków witryny w wynikach wyszukiwania.

5. Dane i statystyki to najlepszy drogowskaz

Pozycjonowanie sklepów internetowych to złożony i nigdy niekończący się proces. Aby mieć pewność, że prowadzone działania przynoszą oczekiwane efekty, najlepiej opierać się na konkretnych danych. Informacje dostarczane przez Google Analytics i Google Search Console to w tym przypadku absolutna podstawa. Wnioski wyciągnięte z analizy statystyk umożliwią wprowadzanie koniecznych optymalizacji. To będzie skutkować lepszą widocznością, większym ruchem na stronie sklepu, a w końcu – zwiększeniem sprzedaży. A o to przecież w tym wszystkim chodzi, prawda?

Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź stronę Fabrykamarketingu.pl – znajdziesz tam wiele praktycznych wskazówek, poświęconych nie tylko pozycjonowaniu sklepów internetowych, ale również innym obszarom nowoczesnego marketingu internetowego. Sprawdź sam!

Poprzedni artykułWypadek przy pracy w rolnictwie. Komu przysługuje?
Następny artykułZaniżone odszkodowanie lub odmowa jego wypłaty? Czy mogę się odwołać od decyzji ubezpieczyciela?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj